DSB er herlige – de tilbyder døgnbemandet kundeservice pÃ¥ 7013 1415. Dermed kan man nÃ¥r som helst ringe og bestille pladsbillet eller fÃ¥ køreplansoplysninger.
Desværre har DSB investeret i et irriterende telefonkø-system, som favoriserer DSB 1′-rejsende, sÃ¥ man lærer hurtigt at trykke 1 og dernæst 2 for at komme igennem til køreplanen. Systemet til køreplansoplysninger er for øvrigt ganske fremragende. Det har stemmegenkendelse og man slipper derfor for at bruge en tilfældig medarbejders tid pÃ¥ ligegyldige ting.
Personlig kundebetjening kommer man igennem til via 1 og 4. Billetter kan bestilles og betales med Dankort over telefonen, men personligt ringer jeg næsten altid med mindre end 2 timers varsel nÃ¥r jeg skal bruge pladsbillet, og sÃ¥ er det ikke sÃ¥ interessant. I stedet henter jeg billetten i automaterne pÃ¥ stationen. 🙂
0 Responses to “Ring til DSB”